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[임아가_블록체인] Axie Infinity

[액시인피니티] 개체수&장기지속가능성 리뷰

Key Points

  • Axie is a new type of game that rewards players for the time and effort they spend both playing the game and growing the ecosystem.
  • Axie has a 100% player-owned, real money economy. Rather than selling game items or copies, the developers of the game focus on growing the player to player economy and take small fees to monetize. Axies are created by players using in-game resources (SLP & AXS) and sold to new/other players. You can think of Axie as a nation with a real economy. The holders of the AXS token are the government that receives tax revenues. The inventors/builders of the game, Sky Mavis, hold ~20% of all AXS tokens.
  • Game resources and items are tokenized, meaning they can be sold to anyone, anywhere on open peer-to-peer markets.

키 포인트

  • Axie는 플레이어가 게임을 하고 생태계를 성장시키는 데 들인 시간과 노력에 대해 보상하는 새로운 유형의 게임입니다.
  • Axie는 100% 플레이어 소유의 실제 화폐 경제를 가지고 있습니다. 게임 아이템이나 복사본을 판매하는 대신 게임 개발자는 플레이어를 플레이어 경제로 성장시키는 데 중점을 두고 수익을 창출하기 위해 약간의 수수료를 받습니다. Axies는 게임 내 리소스(SLP 및 AXS)를 사용하여 플레이어가 생성하고 신규/다른 플레이어에게 판매됩니다. Axie는 실물경제가 있는 나라라고 생각하시면 됩니다. AXS 토큰의 소유자는 세금 수입을 받는 정부입니다. 게임의 발명가/빌더인 Sky Mavis는 모든 AXS 토큰의 ~20%를 보유하고 있습니다.
  • 게임 리소스와 아이템은 토큰화되어 공개 P2P 시장에서 누구에게나 판매될 수 있습니다.

Axie population growth is a major factor within the Axie ecosystem. At any given moment, there exists some ideal inflation rate that allows us to grow to our maximum potential. Too slow and Axie prices are too high for everyday people to join; especially competitive Axies. Too fast and you get unhealthy inflation.

 

Axie 인구 증가는 Axie 생태계의 주요 요인입니다. 주어진 순간에는 최대 잠재력까지 성장할 수 있는 이상적인 인플레이션율이 존재합니다. 일반 사람들이 가입하기에는 너무 느리고 Axie 가격이 너무 높습니다. 특히 경쟁적인 Axies. 너무 빠르면 건강에 해로운 인플레이션이 발생합니다.

액시 발행관련

Long term Axie population management relies on:

장기 Axie 인구 관리는 다음에 의존합니다. (중요!!)

  • Adding additional utility to Axies through new experiences such as land, mini-games. This also adds utility to Axies beyond their effectiveness in fleeting metas.
  • Adding vertical, rather than purely horizontal progression. Right now in order to progress the main path that people take is by expanding the size of their collection. This dynamic is not optimal long term. In the long run there will be upgrades to both Axies AND Land that will require crafting ingredients. Axies themselves may be “released” to obtain these crafting ingredients. This creates a long term supply sink to the Axie population. Axie progression is coming in the future; and it promises to create a much stronger bond between trainers and the Axies they choose to upgrade.
  • Soulbound Axies, aka non-transferable Axies, that are competitive in the arena will allow anyone to compete and have fun. Earning potential for these soul bound Axies should be zero or close to zero; meaning that of course demand will remain for strong “real” battle Axies. Also keep in mind that demand for Axies is ultimately what also drives demand for SLP (and AXS), so creating more reasons to own Axies and making it easier for us to grow are important in a a healthy economy.
  • 육지, 미니 게임과 같은 새로운 경험을 통해 Axies에 추가 유틸리티를 추가합니다 . 이것은 또한 일시적인 메타에서의 효율성을 넘어 Axies에 유용성을 추가합니다.
  • 순전히 수평적 진행이 아닌 수직적 진행을 추가합니다. 현재 사람들이 진행하는 주요 경로는 컬렉션의 크기를 확장하는 것입니다. 이 역학은 최적의 장기가 아닙니다. 장기적으로 제작 재료가 필요한 Axies와 Land 모두에 대한 업그레이드가 있을 것입니다. Axies 자체는 이러한 제작 재료를 얻기 위해 "해제"될 수 있습니다. 이것은 Axie 인구에 대한 장기 공급 싱크를 생성합니다. Axie 진행은 미래에 오고 있습니다. 그리고 트레이너와 그들이 업그레이드하기로 선택한 Axies 사이에 훨씬 더 강한 유대감을 형성할 것을 약속합니다.
  • 투기장에서 경쟁력 있는 Soulbound Axies, 일명 양도 불가능한 Axies 는 누구나 경쟁하고 즐길 수 있도록 합니다. 이 영혼 속박 Axies에 대한 잠재적인 획득은 0이거나 0에 가까워야 합니다. 즉, 강력한 "실제" 전투 축에 대한 수요는 계속 유지될 것입니다. 또한 Axies에 대한 수요는 궁극적으로 SLP(및 AXS)에 대한 수요를 유발하므로 Axies를 소유할 더 많은 이유를 만들고 우리가 더 쉽게 성장할 수 있도록 하는 것이 건강한 경제에서 중요하다는 점을 명심하십시오.

Transitioning from Growth-Dependency Using Network Strength

네트워크 강도를 사용하여 성장 종속성에서 전환

 

In the beginning, the Axie economy will be dependent on growth and new entrants. New players require Axies to get started, Axies price and breeding profitability will be determined by the demand from these prospective Axie players.This is much like any startup, growth is necessary in the early days.

처음에 Axie 경제는 성장과 신규 진입자에 의존할 것입니다. 새로운 플레이어는 시작하기 위해 Axies가 필요합니다. Axies 가격과 번식 수익성은 이러한 장래 Axie 플레이어의 수요에 따라 결정됩니다. 이것은 모든 스타트업과 마찬가지로 초기에 성장이 필요합니다.

However, as the size and strength of the Axie network grows there will increasingly be new sources of external capital into the ecosystem such as:

그러나 Axie 네트워크의 규모와 강도가 커짐에 따라 다음과 같은 생태계에 외부 자본의 새로운 소스가 점점 더 많아질 것입니다.

  • Advertising fees and sponsorships. Many projects are already eager to distribute rewards and tokens to the Axie economy. So far MakerDAO, AAVE, and Kyber Network have done experimental token drops to Axie players. Axie is already the largest community of people who understand how to use Blockchain technology in the world; there is immense value in advertising to a community like this.
  • Nonprofit organizations will be a major source of Axie demand and to pour capital from donors into Lunacia with no expectation of return; only the will to do good.
  • Government donations and grants. Axie is well poised to become a laboratory for Universal basic income experiments.
  • 광고비 및 후원 . 많은 프로젝트가 이미 Axie 경제에 보상과 토큰을 배포하기를 열망하고 있습니다. 지금까지 MakerDAO, AAVE 및 Kyber Network는 Axie 플레이어에게 실험적인 토큰 드롭을 수행했습니다. Axie는 이미 세계에서 블록체인 기술을 사용하는 방법을 이해하는 가장 큰 커뮤니티입니다. 이와 같은 커뮤니티에 광고하는 것은 엄청난 가치가 있습니다.
  • 비영리 단체 는 Axie 수요의 주요 원천이 될 것이며 기부자로부터 반환을 기대하지 않고 Lunacia에 자본을 쏟아 붓게 될 것입니다. 선을 행하려는 의지뿐입니다.
  • 정부 기부금 및 보조금. Axie는 보편적 기본 소득 실험을 위한 실험실이 될 준비가 되어 있습니다.

It's also important to note that many Axie players see Axie as a fun game and a social community to meet friends. More than 50% of Axie players prefer the gameplay and community to the economic aspect. These players value the fun and relationships that they make through Axie much higher than any potential earnings; these players make the economy stronger in the long run.

 

또한 많은 Axie 플레이어가 Axie를 친구를 만날 수 있는 재미있는 게임이자 소셜 커뮤니티로 생각한다는 점에 유의하는 것도 중요합니다. Axie 플레이어의 50% 이상이 경제적인 측면보다 게임 플레이와 커뮤니티를 선호합니다. 이 플레이어는 Axie를 통해 만드는 재미와 관계를 잠재적 수입보다 훨씬 더 중요하게 생각합니다. 이 선수들은 장기적으로 경제를 더 강하게 만듭니다.

 

There are other types of value that Axie players gain through their journey such as:

Axie 플레이어가 여정을 통해 얻는 다른 유형의 가치는 다음과 같습니다.

  • Joy of owning a pet.
  • Fun, rest, and relaxation.
  • Making friends and finding business partners/mentors.
  • Learning how to use an important new technology. There's no need for paid "blockchain classes".
  • 애완 동물을 소유하는 기쁨.
  • 재미, 휴식 및 휴식.
  • 친구를 사귀고 비즈니스 파트너/멘토를 찾습니다.
  • 중요한 신기술을 사용하는 방법을 배웁니다. 유료 "블록체인 수업"이 필요하지 않습니다.